Brand Identity & API

Categoriën:
De opdracht
Ontwikkel een responsive online platform waar content, de user experience en usability dusdanig geoptimaliseerd zijn, dat de 2 belangrijkste doelgroepen op een optimale manier bediend worden.
Een nieuw ontwerp
De user experience en de productinformatie op de vorige website van waren niet optimaal. Producten werden in een lange opsomming getoond waardoor de verschillen niet duidelijk en ook de merkbeleving was ver te zoeken. Dit is door ons herzien en vanaf de grond aan hebben we dit opgebouwd en geoptimaliseerd.
Exact & Infinity: In harmonie
Het nieuwe systeem is een koppeling van Exact Online en ons eigen Infinity CMS. Deze systemen vullen elkaar perfect aan: De klant voegt product informatie toe in Exact en wij lezen dit uit door middel van onze API koppeling. Vanuit het Infinity CMS verrijken wij deze gegevens met achtergrondinformatie over over de verschillende producten en merken. Soortgelijke methoden komen terug bij bijvoorbeeld de dealer locator. Daar waar wij het daadwerkelijk toetsen aan bepaalde live criteria. Zo weet de eindgebruiker altijd waar bepaalde producten te vinden zijn en welke dealers op dat moment actief zijn en het product op voorraad hebben.
Datamigratie
Content is king. Daarom is het van belang dat bepaalde content artikelen worden meegenomen van de oude situatie naar de nieuwe situatie. Zo ook bij dit project; Wij hebben alle (nieuws)berichten overgenomen naar de nieuwe situatie. Dit resulteert in behoud van SEO waarden en draagt extra bij aan de vindbaarheid van het ontwikkelde platform.
Resultaten
  • trending_down 50%Verlaging van bounce ratio
  • verified_user #1Positionering op desbetreffende merken
  • pageview 14%verhoging in pageviews
  • people 100%verdubbeling van de unieke bezoekers