Voldoet uw website nog?
Elke ondernemer wilt beschikken over een conversiegericht, professioneel en goed vindbaar platform waar u en uw organisatie goed worden belicht. U wilt herkenbaarheid en zoveel mogelijk klanten winnen en altijd goed voor de dag komen. Hoe voorkomt u mettertijd teleurstelling? Deze tips helpen u bij dit continue proces.
UW WEBSITE IS 3 JAAR OUD
Uw website is net als uw bedrijf onderworpen aan allerlei veranderingen en zal zich moeten aanpassen aan deze situaties. Zo heeft u te maken met nieuwe handel, nieuwe producten en economische ontwikkelingen. Ook vragen van uw klanten zorgen voor een bepaalde groei in uw bedrijf. Een website zal daar ook in mee moeten groeien, zo kunt u nieuwe doelgroepen aanboren en zult u nieuwe klanten aantrekken.
GEEN CONVERSIE
Uw website staat online, maar er is maar weinig conversie. "Hoe kan het zijn dat ik wel bezoekers trek maar deze niet overgaan tot aankopen?" Een reden kan zijn dat uw website verouderd is. Zijn er wel goede en genoeg call-to-actions verwerkt in uw website? Wanneer u uw website meer inricht volgens actiepunten dan zult u ook meer conversie gaan merken.
UW WEBSITE IS TECHNISCH NIET IN ORDE
Foutmeldingen, knoppen die niet werken, foutieve links op uw website dragen niet bij aan een goed beeld van u als ondernemer. Wees daarom alert op fouten en wees er snel bij om deze adequaat op te lossen. Dit helpt u in het voorkomen van grotere problemen.
UW WEBSITE NIET GESCHIKT VOOR MOBIEL & TABLETS
Steeds meer mensen zoeken op internet met hun smartphone of tablet. Het is van essentieel belang dat deze bezoekers goed bediend worden met uw website en dat deze dus goed zichtbaar is voor deze groeiende groep bezoekers. Wanneer uw website minder goed zichtbaar is op mobiele apparaten zullen mensen afhaken en niet meer uw website bezoeken. Dit is natuurlijk een gemiste kans. Zorg er dus voor dat uw website in ieder geval een mobiele variant heeft (het liefst responsive). Responsive zorgt ervoor dat uw huisstijl in veel gevallen gewaarborgd blijft en dat de inhoud van uw pagina zich automatisch schaalt aan het apparaat waar uw bezoeker op binnenkomt. Dit zorgt ervoor dat u op elk apparaat netjes overkomt.
UW WEBSITE IS NIET VINDBAAR
Al heeft u alles visueel op orde, u moet altijd nog gevonden kunnen worden. Wie wilt er nou niet als een van de eerste op Google staan? Het allerbelangrijkste is dat de fundering van uw website goed staat. Een stabiel huis staat immers niet zonder fundering, dit werkt hetzelfde bij een website. In de praktijk betekent dit dat uw on-page SEO goed moet zijn. Richt uw pagina's correct in met aansprekende en duidelijke titels, omschrijvingen, hoofd & subkopregels. Ook bepaalde inhoud cursief of vetgedrukt maken draagt hierbij mee. Wie goed gevonden wilt worden moet er voor zorgt dat de fundering goed staat.
METEN IS WETEN
Wanneer u uw bezoekers meet krijgt u bepaalde inzichten in uw doelgroep(en). Wat zijn de navigatiepaden van uw website? Waar vindt de conversie plaats? Allerlei waardevolle informatie die uw onderneming verder brengen als u dit correct weet te sturen. Heeft u vragen hoe dit werkt? Neem dan eens contact met ons op.