6 tips voor uw webshop

Categoriën:
Iedere webshop eigenaar wil natuurlijk een zo hoog mogelijk conversie realiseren. Wat zijn de valkuilen en hoe benut u als ondernemer kansen op het online vlak? Hieronder een aantal tips.
 
GEBRUIK EN HELP REVIEWS IN DE HAND
Uw webshop leeft op een goede strategie en unieke content. Uw gebruikers kunnen hier aan meehelpen door eigen user generated content toe te voegen aan uw pagina's. Reviews van uw klanten zijn makkelijke manieren om hoger in Google en in zoekmachines te komen. Dit kunt u stimuluren door bijvoorbeeld een actie te koppelen aan reviews. Zo laat u uw platform voor u werken.
 
LEER VAN UW CONCURRENTIE
Bij Ambrix houden we ervan om (zeker als ondernemer) ons eigen plan te trekken. Het kan echter zeer verstandig zijn om onderzoek te doen naar uw concurrentie. Wat doet u beter dan uw concurrentie? Verbeter uw zwakkere punten en laat vooral de bezoekers op uw webshop uw kwaliteiten zien. Leer van de grotere bekende webshops en bekijk hun nieuwsbrieven, opbouw van de productpagina's en klantenservice. De grotere webshops testen voordurend op een brede doelgroep en zijn continu bezig met de verbetering van hun webshop. Er zijn genoeg mogelijkheden om van te leren.
 
MEERDERE BETAALMOGELIJKHEDEN
Online wordt veel meer verkocht dan ooit tevoren. Dit komt deels door het gemak, de bezoeker wil graag snel, veilig en makkelijk kunnen betalen. U heeft er baat bij om zoveel mogelijk betalingsmogelijkheden op uw webshop te hebben. Betalingsopties als PayPal, iDEAL, Mr Cash of overboekingen zijn voor uw gebruikers gewenst. Ook wekt u vertrouwen door onder meer de betalingsmogelijkheden duidelijk met logo's aan te duiden. Zo valt uw webshop direct op.
 
ZOEKMACHINE-OPTIMALISATIE
Al heeft u een heel mooi restaurant midden in het bos, u moet altijd nog gevonden kunnen worden. Wie wilt er nou niet bovenaan op Google staan? Het allerbelangrijkste is dat de fundering van uw webshop goed staat. Een goed restaurant staat immers niet zonder stabiele fundering, dit werkt hetzelfde bij een webshop. In de praktijk betekent dit dat uw on-page SEO goed moet zijn. Richt uw pagina's correct in met aansprekende en duidelijke titels, omschrijvingen, hoofd- & subkopregels. Ook bepaalde
inhoud cursief of vetgedrukt maken draagt hierbij mee. Wie goed gevonden wil worden, moet er voor zorgt dat de basis goed staat.
 
CALL-TO-ACTION
Een goede webshop heeft duidelijke call-to-action knoppen of links. Deze moeten intuïtief werken en vooral tekstueel en visueel zijn. De tekst moet eenduidig zijn en simpel. Bezoekers moeten direct snappen wat ze gaan doen of wat hen te wachten staat als ze een actie uitvoeren. Duidelijkheid voor alles. Een grafische call-to-action kan de tekst ondersteunen. In dit geval moet het symbool duidelijk en herkenbaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan een winkelwagen bij het bestelproces of een neerwaartse pijl bij een download-knop.
 
METEN IS WETEN
Wanneer u uw bezoekers meet krijgt u bepaalde inzichten in uw publiek. Welke doelgroep(en) boort u aan, wat zijn de navigatiepaden van uw webshop? Waar vindt de conversie plaats? Allerlei waardevolle informatie die uw onderneming verder brengt als u dit correct weet te sturen. Heeft u vragen hoe dit werkt? Neem dan eens contact met ons op.